Preferisc les màquines

|

M'agraden molt les polítiques patètiques del nostres molt honorables presidents per marginar la nostra cultura i deixar-la en mans de gent aliena i sense cap idea.
L'altre dia vaig anar a una pastisseria que es troba a Sant Vicent del Raspeig i no San Vicente del Raspeig. A vore com li expliques a un castellanoparlant què és el raspeig.
La qüestió és que em va cridar molt l'atenció que la pastisseria estiguera retolada en valencià i intente no pensar que només era perquè si retolava li subvencionaven els costos.
Però tampoc ens il.lusionem massa, no per això esperava que si entrara dins m'entengueren si els parlara en l'idioma de Carod-Rovira, ni molt menys. Tot i això, em va vindre a la ment que els cartells de les Festes de Moros i Cristians també estaven en valencià, la informació del TRAM i algun nom de carrer també. Qualsevol que passara per Sanvi i Alacant pensarà que ací encara és parla valencià; pobrets infeliços. A vegades em trobe xicotetes restes del què fou Sant Vicent, però ara no.

Una cosa sí és certa, he descobert la garantia per la supervivència del Valencià:els objecten inanimats i les màquines; són perfectes. Amb ells puc exercir el meu dret d'utilitzar el valencià en la meua comunicació diària sense haver de topar-me amb la realitat que a Alacant no ho parla ni deu, tot i que és l'idioma oficial i fins fa poc l'idioma del poble abans de que açò és convertira en Múrcia.
Així que, des d'ací anime a continuar investigant en robòtica i informàtica per tal de desenvolupar cada volta més i més màquines al servei de les persones. Ja em faig la imatge mental, com faig al meua caixer del banc, quan em vinga el cambrer a vorer el què vull, sel.leccionaré primer l'idioma abans de res, quin invent xe!.
Cartells històrics,institucionals, plaques de carrers, fogueres, màquines. Teniu encomanada una gran tasca, la supervivència de la llengua, on no van arribar les no-polítiques governamentals i socials arribareu vosaltres. Sou CV


Foto: http://toies.files.wordpress.com/2007/10/099-monzo.jpg

1 comentaris:

Anònim ha dit...

Sempre tant apasionat amb la llengua!!! anim!

Publica un comentari a l'entrada